Sista dagen, Bali

Sista dagen och sista kvällen, resan håller på att nå sitt slut. Lite vemodigt men samtidigt rätt skönt att återgå i vardagen. Vi bestämde efter en sista sovmorgon att gå ut å shoppa, på egen hand. Jag började min promenad höger uppåt i byn med en enkel karta i handen. Hann inte speciellt långt innan första regnskurar kom, regn i massor, som att skruva på jätteduschen. Tog skydd vid en butik och under utstickande tak. Såg inte först men här låg redan en hund hopkrupen, och kollade lojt på mig innan den somna om. När det slutade regna fortsatte jag min promenad i kvarteren. Stötte på en liten lokal marknad, flera inredningsbutiker, kläder i massor med mera. Efter någon kilometer slank jag in på ett trevligt kafé. Öppen design, jättemålning på väggen i färgglada färger av olika personer. Beställde en dubbel espresso och en hemmabanan choklad croissant, ja så stod det i alla fall. Det smakade perfekt. Personal log helat tiden och var hur trevlig som helst som dom alltid är på Bali, vad jag upplevt i alla fall. Dagens promenad slutade vid havet, på beachen. Såg en surfing skola som tränade på grunt vatten. De mer rutinerade försökte stå i de höga vågorna. Snart var jag tillbaka på hotellet efter cirka tre och haltimme, lite tröt i fötterna och med lite inköp. På kvällen gick jag och Charlotte inte många steg innan vi gick in på en restaurang med dumplings, något Charlotte velat haft länge. Vi beställde in olika dumplings med olika smaker och kryddor. Nytt för mig men det var verkligen gott. En sista lyckad middag i Seminyak. Därefter blev det häng på Nirvana, en bar bredvid vårt hotell. Vi avslutade tidigt eftersom vi skulle tidigt redan kvart i sex. Det är dags att åka hemåt via Singapore, semestern är slut.

This entry was posted in Bali, Indonesien.